Els treballs fan referència a la sortida a La Pedrera del dia 10 d'abril de 2015, amb tots els alumnes de 3r d'ESO. Aquesta activitat l'organitzem cada curs des de Matemàtiques just quan estem acabant la unitat que tracta sobre Funcions, i consisteix en una visita guiada a l'edifici i un taller. Durant tot el tema els alumnes han anat descobrint a en Gaudí i l'arquitectura de la natura.
Aquest curs el treball consistia a descriure, seguint el guió proposat a classe, l'aspecte que ha cridat més l'atenció a cadascú. En Joan i la Marta ens expliquen les seves impressions.
VIGILA ON TREPITGES
El
que més em va cridar l’atenció van ser les rajoles que cobrien
tot el Passeig de Gràcia, càrrec en el qual està situada La
Pedrera. Es tracta de les rèpliques exactes que Gaudí va dissenyar
pel terra de l’habitació dels nens de la casa Batlló, al final a
la senyora Batlló no li va agradar la idea i l’ajuntament de
Barcelona va fer rèpliques exactes per poder cobrir el Passeig de
Gràcia. Aquestes rajoles estan relacionades amb el món de la natura
de dues maneres; a simple vista podem observar que les rajoles formen
un mosaic que representa la fauna marina, podem veure pops, algues,
cargols de mar... A més aquest mosaic està format per peces
hexagonals que imiten la forma dels ruscs de les abelles.
Jo
he triat les rajoles del Passeig de Gràcia perquè em va semblar
molt interessant el fet que tot el carrer estigui cobert d’un
mosaic perfectament estructura, ja que si t’equivoques en la
posició d’una rajola el mosaic ja no queda bé. Penso que Gaudí
va triar aquest disseny perquè inicialment les rajoles anaven
destinades a decorar l’habitació d’uns nens, i als nens els
agrada tot el tema dels animals marins, per tant el mosaic que
representen les rajoles era perfecte per aquells nois.
Pel
que fa a el tema relacionat amb les rajoles, he pensat que el millor
tema és el de la “Unitat 4- Transformacions en el pla”, on
s’apliquen les translacions, girs i simetries per poder reproduir
mosaics.
La
meva opinió sobre la visita és que va estar prou bé, les
explicacions que ens van donar van deixar molt clares quines eren les
intencions de Gaudí per representar conceptes de la natura i crear
obres d’art que mai ningú hauria fet, ja que el que ell feia era
molt diferent al que s’acostumava a veure per aquella època.
Marta Lavado,3rC ESO
UN TERRA AL SOSTRE
Un sostre especial;
sembla que tinguem la sorra del desert a sobre del cap. Em fa sentir
com si no hi hagués gravetat. La llum, arriba a tota l’habitació
amb una gran potencia. Normalment els sostres són rectes, i encara
que hi hagi una finestra enorme, no fa la mateixa sensació d’estar
a ple aire lliure, l’únic que d’un color més claret, i fa que
el sostre estigui més alt i gran. Si ho hagués de relacionar amb
alguna cosa de matemàtiques, ho relacionaría amb moltes paràboles
posades com si féssin un pont, o per exemple amb segments corbes.
El sostre de la
Pedrera. Com s'aprecia les dunes del desert són molt semblants, la llum entra per la
dreta i semblen, al sostre de la Pedrera, unes dunes girades
del revés.
Principalment he fet
la tria del sostre de La Pedrera, perquè no és molt usual trobar-se
un sostre que no és llis.
Molts sostres són
rectes i avorrits, en canvi el de La Pedrera hi va a conjunt.
Gaudí era molt bon
artista i arquitecte, el seu pensament era complicat i lògic.
Sincerament, no crec
que Gaudí viatgés per tot el món mirant, investigant com eren les
formes de les coses, o per exemple les Dunes, o tampoc crec que vagi
fer submarinisme per veure el fons del mar …
El sostre pot ser
relacionat amb matemàtiques col·locades de manera que siguin línies
rectes col·locades i inclinades fent una corba. Gaudí, era un
arquitecte innovador, també era molt lògic, una de les seves frases
més famoses va ser: “La originalidad es la vuelta a los orígenes”.
Opinió personal: l'excursió ha sigut una classe molt útil ja que l’explicació
va servir d’ajuda per fer aquest tema.
La Pedrera, va ser
al·lucinant i ho segueix sent. Vaig sortir enamorat d’aquest
lloc, i el taller que varem fer va ser molt del meu estil.
Joan Huguet, 3rD ESO
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada